tisdag 12 januari 2016

Vardag

Första riktiga vardagen sen Emilia kom till oss, eller egentligen sen den 6 november då jag och Maja gick på ledighet.
Det känns konstigt att vara hemma ensam med Emilia utan Maja. Jag saknar henne redan men jag antar att man vänjer sig. Hon har ju varit med mig i nästan två och en halv månad nu, som ett helt sommarlov.
Nu ska hon bara vara på dagis 15 timmar i veckan och jag vet att jag behöver den här tiden, för mig och för Emilia och jag kan ju hålla Maja hemma precis när jag vill. Maja är snart fem år och vill såklart leka med sina kompisar, behöver bli lite självständig och inte hänga mamma i hasorna hela tiden.
Hon har saknat kompisarna och rutiner :)
Jag antar att vi kommer in i de nya rutinerna så småningom, både hon och jag. Men det är ju en liten omställning trots allt.
Min lilla tjej är plötsligt så stor, snart 5 år och storasyster. Lilla älsklingen ♡

Inga kommentarer: